Nächster

Infoabend

4. März 2019

welcome to kinderwunschkiel

Our center was founded in 2006 in the so-called Brauereiviertel, close to the Holtenauer Strasse, a lively neighborhood in West Kiel.

Our experienced team of physicians, embryologists and support staff focuses on you and seeks individualized solutions, even for complicated cases. In our friendly and supporting atmosphere we offer the complete range of up to date treatment options and techniques on one floor.

Please, take a closer look at our webpage. Our mission is to help you, and your prayer to have a child may finally be answered.

our center

Today we are the biggest IVF center in Schleswig-Holstein.
Dr. Kurt Brandenburg, founder of this clinic, is one of the most experienced fertility specialists in Germany.

Your desire to have a baby is all that matters to us. Our goal is to make this wish come true.

Decades of experience, a dedicated team that has grown together over the last 12 years,
a strict routine of quality management, continuing training of all our specialists, use of the latest technologies – those are the keys to our success and your satisfaction.

Comprehensive but individual care is essential for any medical treatment outcome.
Observing trends and developments in fertility technologies over the years we also know that not every innovation makes sense in each situation.

But we don’t just provide state of the art fertility treatment. We analyze your situation. We offer advice. We will help you to make your own confident decisions regarding your fertility care. We give emotional support. We always have a sympathetic ear for your concerns. Especially when times are tough.

wir sind für sie da

In einem ersten ausführlichen Gespräch wird zunächst die aktuelle Situation analysiert. Anschließend legen wir gemeinsam mit dem Paar fest, welche weiteren diagnostischen Schritte erforderlich sind. In einem weiteren Gespräch werden dann nach Abschluss der Untersuchungen die möglichen Therapieoptionen erläutert und besprochen, wie und wann und die Behandlung beginnen kann.

To examine the walls of your uterus and Fallopian tubes, we use a contrast ultrasonography, an HSG. This test allows us to simultaneously see whether your fallopian tubes are open, check for the presence of fibroids, and assess the shape of your uterus. The technique involves placing a small catheter in the uterus and injecting a fluid that can be seen on ultrasound screen. The whole procedure takes 15 minutes and is usually conducted between days 5-9 of your menstrual cycle, prior to ovulation. It is a simple non-invasive alternative to a diagnostic laparoscopy.

Sorry, this entry is only available in German and Danish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in this site default language. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

Hysteroskopie (ambulante endoskopische Gebärmutterspiegelung), individuell auch Untersuchung auf CD138 (erhöhte Plasmazellaktivität bei chronischen Gebärmutterentzündungen) und CD 56 (Killerzellaktivität).

Sorry, this entry is only available in German and Danish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in this site default language. You may click one of the links to switch the site language to another available language.

Bestimmung des Fragmentationsindex bei Spermien (SDI-Test) (hier weitere Informationen)

A high number DNA fragmentation of semen is a sign for impaired fertility. Approximately 30% of men who have a normal sperm count have a high DNA fragmentation index. This can be a reason for subfertility.

The aim of this treatment is to increase the number of sperm that reach the fallopian tube and subsequently increase the chance of fertilization. It’s a simple, quick path for specially-prepared sperm to enter a woman’s uterus via a small catheter. This makes the passage through the cervix easier for semen that is reduced in number and/or motility. The timing of the procedure is based on a woman’s ovulation for the highest possibility of pregnancy.

In vitro fertilization (IVF)
During IVF, eggs are collected from a woman’s ovaries in a short surgical procedure and fertilized by sperm in our lab

Mild IVF
In individual cases it might be advisable not to apply high doses of hormones but to go for a low-dose protocol in order to grow one to two follicles only.
Intracytoplastic sperm injection (ICSI)
In addition to IVF a single, healthy sperm is injected into each egg to help with fertilization.

Cryopreservation of oocytes, oocytes in the pronucleous stage, embryos, semen and testis tissue

TESE/ICSI – intracytoplastic sperm injection of sperm from cryopreserved testis tissue

Sorry, this entry is only available in German. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Verlängerte Kultur die Embryonen bis maximal zum 6.Tag nach Eizellentnahme. Sind mehrere Vorkerne entstanden, so hilft die verlängerte Kultur, zu entscheiden, welcher Embryo die besten Aussichten auf eine Schwangerschaft hat. Durchschnittlich erreichen nur etwa 30% der Embryonen dieses Stadium. Etliche bleiben auf dem Wege stehen und entwickeln sich nicht weiter. Durch dieses Vorgehen kann die Chance auf eine Schwangerschaft erheblich gesteigert werden, jedoch ist auch die Zwillingsrate bei Übertragung zweier Blastozysten deutlich erhöht. Deshalb geht der Trend dahin, jungen Patientinnen nur eine Blastozyste zu übertragen.

Wir favorisieren für die Blastozystenkultur unseren sogenannten Tischinkubator. Die Embryonen jeweils eines Paares haben hier eine einzelne Kammer, quasi ein Separee. Im Gegensatz zu herkömmlichen Inkubatoren kommt es zu weniger Schwankungen des Milieus. Das führt zu einer ungestörteren Entwicklung der Embryonen und damit zu einer besseren Chance auf eine Schwangerschaft.

This technique used to mechanically thin a portion of the outer shell (zona pellucida) of the embryo. This breach or thinning of the zona is done to aid the egress of the blastocyst from the outer shell to the endometrium. Assisted hatching may be clinically useful in patients with a poorer prognosis, including those with ≥ 2 failed IVF cycles and poor embryo quality and older women ≥ 38 years of age, and in frozen embryos.

Sorry, this entry is only available in German. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Kryokonservierung von Eizellen(social freezing und Fertilitätserhalt bei Tumorerkrankungen), Eizellen im Vorkernstadium, Embryonen, Spermien und Hodengewebe

Sorry, this entry is only available in German. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zu erwägen bei unterdurchschnittlicher Befruchtungsrate bei ICSI, wenn die Spermienzahl im unteren Normbereich liegt. Die Befruchtungskapazität nicht ganz ausgereifter Spermien scheint nicht gut zu sein. Jedoch sind diese unter dem Mikroskop nicht immer sicher von den reifen zu unterscheiden. Mittels PICSI kann man vorher das Bindungsverhalten der Spermien untersuchen und gezielt die besseren, reiferen Spermien auswählen.

team

Sorry, this entry is only available in German. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wir würden uns freuen, Ihnen dabei zu helfen, dass Ihr Kinderwunsch in Erfüllung geht.

Wenn Sie sich unverbindlich bei uns informieren möchten, laden wir Sie herzlich zu unseren Informationsabenden ein, die immer am ersten Montag des Monats um 19 Uhr stattfinden.

 

Ihr Team vom Kinderwunschkiel

Dr. Med. Angela Carstensen

Dr. Med Kurt Brandenburg

Dr. Med Kirsten Schem

 

Kontakt

Telefon: +49 (0)431-55 34 33

E-Mail: info @kinderwunschkiel.de

Mo. bis Fr.     7:30 – 12:30 Uhr

Mo., Di., Do. 14:30 – 19:00 Uhr

Sa. nach Vereinbarung

x